מסר

מסר-הדברים שהמוען מנסה להעביר לנמען. תוכן השיר, הנאום, הכתבה, המידע, פירוש התנועה וכו'.
המסר משתנה במרוצת תהליך התקשורת.
בשלב הראשון זהו מסר שאם הוא לא יגיע לנמען לא תהיה לו משמעות. לאחר מכן עובר המסר הצפנה (מערכת סמלים, דוגמאות, שימוש בביטויים) ומסירה בעזרת אמצעי תקשורת המשפיעים על תוכנו של המסר.
לדוגמא: מיקום הידיעה בעמוד העיתון בדף הראשי או בשולי עמוד 14 למשל, צורת ההגשה בטלוויזיה עשויים להשפיע על משמעות המסר.
רק בשלב של ייחוס המשמעות למסר ע"י נמען כלשהו הופך המסר לבעל משמעות בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה